Udtalelser om LederForEnDag

Det har været skønt at samarbejde med en professionelt arbejdende partner i form af LFED, som helt tydeligt er med til at gøre en forskel for de her unge mennesker. Man oplever en energi og en gejst, som vi hos JCI kun kan være stolte af at være en del af. LFED virker! Det virker for børnene, der har en fantastisk dag sammen med de unge, og det virker for de unge, som udvikler sig for hvert step i forløbet. Som landsdækkende organisation for unge lederaspiranter ser vi store perspektiver i det fremadrettede samarbejde med LFED.
– JACOB DØRING PEDERSEN, FORMAND FOR JCI KØBENHAVN

.Døring Linkedin

At se så mange unge mennesker nyde samværet med så mange små børn og se dem erfare på egen krop og sind, hvilken glæde denne interaktion i et idrætskontekst kan give, giver mig som lærer en smule gåsehud. Når man nogle uger senere helt tilfældigt ser nogle piger fra 3A møde deres coach Anne fra 1.G foran kantinen og begge parter helt åbenrigtigt bliver glade for at se hinanden og de par timer de delte til KidsVolley, så bliver man mindet om hvor vigtigt “samværet” er for ens arbejdsglæde og livskvalitet.
– IDRÆTSLÆRER BRIAN FONSECA LARSEN, MARIE KRUSES SKOLE

.

I mine 6 år som deltagende lærer ved kidsvolleystævnet har jeg set en løbende udvikling fra år til år. Et af de nyere projekter er LEDER FOR EN DAG. Det har været en fornøjelse at se hvordan gymnasieeleverne har skulle prøve at omsætte det teoretiske grundlag, som de har gennemgået til praksis. De mindre elever har nydt at have en “voksen” tilknyttet deres hold, og lyttet intenst til de råd og vejledning de har modtaget. Samtidig er jeg sikker på at gymnasieeleverne er blevet udfordret. De små elever har ikke noget filter, de taler og handler lige fra hjertet. Derfor får de unge ledere også en umiddelbar reaktion på de tiltag de laver.
– IDRÆTSLÆRER THOMAS BULL, SOLVANGSKOLEN

.

LEDER FOR EN DAG projektet formår på imponerende vis at tage en række af de bedste dyder fra det frivillige arbejde i idrætten med ind i undervisningsverden og få givet mange unge en smag på både glæden og arbejdet ved at yde en frivillig indsats. Samtidigt er projektets evne til at involvere gymnasier, virksomheder og organisationer en spændende måde at se det frivillige arbejde som et godt bidrag til unges udvikling og uddannelse. Alene det at give unge et billede af hvad det vil sige at tage et ledelsesansvar er og hvad et lederjob kan være gør projektet til et anderledes og nyskabende bidrag til at bruge frivillighedsbegrebet til sætte både idræt, uddannelse og karriere på dagsorden.
– RÅDGIVNINGSCHEF NIELS HENRIKSEN, LEDERNE

.

Jeg har haft fornøjelsen at følge LEDER FOR EN DAG fra starten. De deltagende gymnasieelever fik en super oplevelse og samtidig lærte de rigtig meget om ledelse af en gruppe. Kombinationen af frivilligt arbejde og læring af kompetencer som mange af gymnasieleverne ville kunne anvende fremover er ideel.
– REKTOR FRANK CHRISTENSEN, MARIE KRUSES SKOLE

.

HR-chef og lærer i erhvervsøkonomi på Birkerød Gymnasium, Klaus Nørby Jakobsen har mere end svært ved at få armenen ned. “For os er det en fantastisk mulighed for at få praktisk erfaring med, hvordan man håndterer for eksempel to ni-årige, der har tabt en kamp, så de får en god oplevelse alligevel. Det er en rigtig god måde at lære om coaching i undervisningen frem for bare at sidde på skolebænken,” siger han.
– HR CHEF KLAUS NØRBY JAKOBSEN, BIRKERØD GYMNASIUM, TIL RUDERSDAL AVIS

.

Gymnasie-elever om egne oplevelse fra LEDER FOR EN DAG:

LEDER FOR EN DAG forløbet har ændret min tankegang på forskellige punkter. Kurserne og foredragene kom med mange små input til, hvordan man bedre kan strukturere sin hverdag. Jeg er frivillig træner i min australsk fodboldklub, Farum Cats, og her har coaching-kurset været rigtig nyttigt. Jeg har kunnet se, hvordan mine juniorer har udviklet deres spil, på baggrund af min ændrede træningsform. Kurserne har også givet nogle gode hint til mig som leder. For eksempel, at holde løsninger på problemer simple, og altid komme med positiv feedback. Det lyder i sig selv enkelt, men at høre det fra en succesfuld person, som har erfaring dermed, gør, at det virker stærkere på en. LEDER FOR EN DAG forløbet har, de tre gange hvor jeg har deltaget, været en rigtig lærerig oplevelse
– CHRISTIAN W. RIX, MARIE KRUSES SKOLE

.

At være med i LEDER FOR EN DAG har givet mig meget mere end gode oplevelser. Gennem forløbet gik fænomenet ledelse fra at være noget interessant – men abstrakt, til at kunne give nogle konkrete teknikker, jeg kunne bruge på rigtige mennesker, så de arbejdede sammen for at opnå et fælles mål. Jeg føler, at jeg, som i forvejen var frivillig idrætsinstruktør for børn, fik nogle redskaber og noget indsigt, som jeg kommer til at kunne bruge i mange forskellige sammenhænge, også uden for idrætslivet. Det har i hvert fald været inspirerende og vækket en interesse, jeg ikke rigtig vidste, jeg havde.
– MARIA FRAHM BJØRN, BIRKERØD GYMNASIUM

.

Først og fremmest syntes jeg at LEDER FOR EN DAG er et fremragende projekt, som for mig har været en øjenåbner for moderne ledelse. Det har bl.a. lært mig at håndtere problemer stillinger på en anderledes og professionel måde. En særlig ting jeg bed mærke i var at langt de fleste problemer løses bedst og mest effektivt, med en positiv og optimistisk fremgangsmetode, hvilket også har udviklet mig personligt. Efter min deltagelse i projektet, syntes jeg faktisk at man kan drage paralleller til den almindelige moderne børneopdragelse. Det er af min opfattelse af at der er rigtig mange parameter som går igen, og jeg er helt sikker på at der er meget pædagogik i selve ledelse. LEDER FOR EN DAG er helt klart et arrangement som jeg kan anbefale, og jeg tog gerne kurset igen
– CHRISTOPHER F. JENSEN, HANDELSSKOLEN KØBENHAVN NORD

.

Som person er jeg meget ansvarsbevidst, derfor har jeg valgt at deltage i LEDER FOR EN DAG. Forløbet har været rigtig godt, jeg har indlært en masse og fået en bedre viden om det at være leder. I slutningen af forløbet, har jeg guidet mit eget KidsVolley-team gennem en skoleturnering, som frivillig arbejder. Dette har været meget spændende, og jeg har virkelig været glad for hele forløbet. Det kan helt klart anbefales til andre elever.
– HILAL VURAL, CPH WEST

.

Jeg har fået nogle værktøjer med, som jeg bruger i mange andre sammenhænge. Det er helt fantastisk, at man kan se at der sker en udvikling. Man giver noget og får noget igen. Og i år er kommet nye ting i værktøjskasse.
– DITTE KIRKVALD OM LEDER FOR EN DAG, TIL RUDERSDAL AVIS

Tags: , , , , , , , , ,

JCI Danmark

JCI Danmark