Local Leaders Training (LLT)

Forside » Udviklingsmuligheder » Uddannelse » Local Leaders Training (LLT)

UDDANNELSE

Local Leaders Training​

JCI Danmark gennemfører årligt et Local Leaders Training-forløb (LLT) med det formål at uddanne og motivere Local Presidents (LP), vores formænd i lokalafdelingerne og klæde dem på som ledere. 

Local Leaders Training har til formål at sikre, at JCI Danmarks LP’er har den viden, læring og udvikling, som skal sikre, at de gennem deres lederrolle i lokalafdelingen er med til at give udviklingsmuligheder for medlemmerne. 

LLT er opdelt i 5 moduler samt en bonusweekend. De to første moduler afholdes typisk i året før funktionsåret, dvs. efter at man er blevet valgt, men inden man officielt er tiltrådt som LP. På den måde får man en god start på den nye rolle samtidig med, at man i løbet af funktionsåret dykker yderligere ned i rollen.

NY ROLLE TIL CV'ET

LLT Director

Hvert år bliver der ansat en LLT Director, der har det officielle ansvar for at planlægge og facilitere uddannelsen og undervisningen. I JCI arbejder vi med konceptet ‘One year to lead’, hvilket betyder, at man kun har en rolle og post i et enkelt år, og derfor har man hvert år en ny LLT Director, som selvfølgelig sparrer med den afgående person på posten. En Manager, der kan udvikle sig sammen med de LP’er vedkommende underviser. 

LLT Director er en spændende mulighed for at dykke ned i facilitering og planlægning af uddannelser og fag.